Omlouvám se, mám teď rozdělaný jeden hodně důležitý projekt. Zítra si ale zkusím najít čas a napíšu něco o základních datových typech. Zvažuji i vytvoření samostatné sekce pro výuku programovacích jazyků s patřičnými podsekcemi (jednotlivé jazyky dále rozdělené na platformy, adp...). Zatím je toto forum spíše poradenské a obsahuje příklady využití různých programovacích jazyků. Jsem pro každou změnu k lepšímu.
Koneckoncům, nedělám to jen pro sebe, či vlastní ego. Rád pomůžu ostatním, rád se podělím o vědomosti, získané za ~z hruba~ 6 let. No, 6 let C/C++ ... Z toho 2 roky WinAPI, půl roku C++/CLI (.NET), zbytek konzolové aplikace (převážně kvůli studiu a pochopení principů jazyka) serverové aplikace (podpora rozvoje emulátorů pro World of Warcraft on-line gaming), knihovny, pluginy pro apache, atd, atd.
Za dosavadních 24 let svého života jsem vystřídal několik jazyků.
Z počátku to u mně byl, díky konfigurování tehdejšího MS-DOSu, "jazyk" BATch (.BAT soubory). Píšu to v uvozovkách proto, protože de-facto to ani jazyk není; jde o dávkový soubor, vykonávající povely v dané posloupnosti. Na linuxu je obdobná věc, říká se tomu "bash file" (sh).
V osmi letech jsem směle programoval svoje první "pokusy" v BASICu a později v quick basicu (qBasic - rozdíl mezi "AS" basicem je v tom, že qBasic byl strukturální jazyk, což basic nebyl). Je to jazyk, který už svou podstatou nevyhovuje dnešním požadavkům vývoje SW. Programátor v basicu měl 3 možnosti. 1) vykašlat se na to, 2) unudit se k smrti kopírovaním a úpravami kódu, nebo 3) zatnout zuby a dodělat to ikdyž ho to v půlce přestalo bavit psát a ten jazyk proklínal.
Z hruba když mi bylo 10 nebo 11 let, chytnul mě Pascal. Konkrétně šlo o Turbo Pascal 6.0 od Borlandu. To bylo pro mě důležitý období. Odpoutal jsem se od strukturálního "pseudo" jazyka "basic" a vrhnul jsem se na jazyk procedurální. Některé výrazy zůstaly stejné (podmínkování, cyklování (do jisté míry)). V podstatě pascal se tváří jako strukturální jazyk, ale má právě že ty procedury. U jazyka C máme třeba "funkce", ale v podstatě je to strašně podobný, jen se liší zápis a to, jak to překladač "vnímá". Stále se mi to ale zdálo hrozně nepřehledný. Chodil jsem na kurzy do
SMT, rodiče mi je platili asi 2 roky.
Když jsem zjistil, že mi to nestačí, přestal jsem s programováním. Bouřlivé období puberty trvalo několik let a já jsem na počítač ani nesáhnul. Nebylo proč. Občas jsem si pouze poslechl nějaký MP3 a nahrál do PC fotky nebo jsem se kouknul na film. Prostá, tupá konzumace.
Začal jsem pracovat, vydělával jsem slušný peníze (ikdyž manuálně - ve fabrice) a toužil jsem po notebooku. Byl to můj sen od dětství. V roce 2006 jsem si koupil první notebook (Asus A6U [B-093]). Začal jsem se opět zajímat o programování. Tentokrát šlo o jazyk C/C++. Našel jsem si na netu všechno co jsem potřeboval a začal jsem se to intenzivně učit. Ze začátku jsem kompiloval příklady, zkoušel jsem dělat různý blbinky. S většíma či menšíma pauzama jsem to pořát zkoušel, zkoumal a hrál jsem si s tím. Když jsem takhle psal prkotiny, pomalu jsem se do toho začínal dostávat. Ale stále jsem se učil. Ze začátku to chce do toho investovat jenom tolik času, na kolik se cítíš. Není dobrý hned začít na ostro, s plánem že se všechno naučíš za měsíc. Je to tak pružnej jazyk, že mě když se otevřela brána poznání linkování knihoven, využití dynamického linkování, atd... cítil jsem se jako Alenka v říši Divů. Není sporu o tom, že mě ten jazyk hodně zaujal již na samém počátku. Jakmile tě to chytne, už tě to nepustí. A kdyby náhodou ano, vždycky se k tomu rád budeš vracet.
Samozdřejmně umím i jiné jazyky. Například HTML (potažmo CSS), PHP, znám sílu XML. Jedinou a mým účelům vždy dostačující databází bylo a je MySQL. Jistě že ten query language také do jisté míry ovládám, jinak to snad ani nejde.
Jestli chceš zatím našprtat nějaký datový typy, napsal jsem je tu pro C#, ale řeknu ti který do C++ standardu nepatří.
viewtopic.php?f=7&t=1118V jazyce C++
nenajdeš z té tabulky tyto typy:
sbyte,
byte,
ushort (místo toho je
unsigned short),
uint (místo toho je
unsigned int),
ulong (místo toho je
unsigned long),
decimal,
string (string je dostupný, ale jen po includování.. #include <string> a je nutno používat namespace std (nebo std::string...)).